different point of view

Latest

Ски лагер 2014 – хижа Плевен

Евала, машала, аферим – след 6 години врънкане, записване и отказване, най-накрая стигнах до хижа Плевен. Любимият ни Медицински университет на суетата, град Плевен, традиционно всяка година организира ски лагер на хижа Плевен, близо до връх Ботев. След като през годините, винаги се намираше някоя пречка, заради която не отивах, през 2014 настъпи времето да осъзная, колко съм пропускал. Емоциите от първия ми ски лагер, ме карат искрено да се надявам, той да не ми е последният, макар и да завършвам тази година.
Тук е мястото да вметна, че за пръв път лагерът беше “неофициален”. Причините за това ще ги спестя, а защо ще ги спестя – също няма да кажа. Ще кажа само едно голямо “Благодаря!” на Доротея и Поли, че се заеха с организацията. Периодът беше от 3ти до 9ти февруари, мястото – хижа Плевен 🙂
С Добата се бяхме записали отдавна за лагера, но тъй като всичко беше неофициално, както казах, не бяхме много нясно с организацията – кой, кога, къде… нищо… след като в крайна сметка разбрахме (на 2ри), че ще се тръгва в понеделник в 9 сутринта, отидохме до Кауфланд за да се подготвим подобаващо. Няколко бутилки водка “Житния”, бутилка уиски – специално предназначена за пиене САМО на пистата и куп други покупки, които остават маловажни пред гореспоменатите флуиди.
С хвърляне на “ези-тура” отредихме, че ще се наложи аз да съм шофьор – и този път не ми се размина.
На трети сутринта станах около 7:30 и след душ, кафе и малко борба със сака, успях да приведа багажа си в следния вид:
20140203_083731
Бутилките водка, набутани в ски обувките, определено не останаха незабелязани 😀 Около 9 взех Добата и се натоварихме в колата – не помня някога, да съм тръгвал на път и мястото да ми е стигало…
20140203_091622
Отидохме на сборния пункт (естествено с половин час закъснение) и бусчето вече беше тръгнало… ама ние така или иначе трябваше да се върнем до на Добата квартирата, защото си беше забравил портфейла 😀 Още в Плевен спряхме на една заложна къща, за която имахме информация, че продават ски оборудване (аз бях тръгнал на ски без щеки)… там обаче почти ни се изсмяха и реших, че щеките щи ги импровизирам в движение.
Пътят от Плевен до паркинга на хижата е около 110 км. Минава се през Ловеч – Троян – Априлци – Видима. Ако сте с кола и спирате да питате, питайте за “ВЕЦ-а на Видима” – всички го знаят и ще ви упътят. За по сигурно в Априлци качихме местен стопаджия, който ни помогна и ни разказа, как на строеж около Aприлци е намерил 10 литра 30 годишна ракия…
road
Караме към мястото 🙂
20140203_105527

По пътя имаше доста сериозна мъгла и времето, като цяло не беше много подходящо за пътуване, но за щастие нямахе проблеми. След ВЕЦ-а пътят става широк, колкото за една кола и имаше доста сняг. Там застигнахме, бусът, който всъщност закъса точно пред нас, при опит за разминаване с едно поло. Върху асфалта имаше доста дебела ледена основа ииии се започна едно здраво буксуване. Бутахме го доста време, докато го изкараме (естесвтно никой нямаше вериги), след това трбяваше и аз да мина през мястото с лед и съответно и аз забуксувах. Добре, че беше доц. Атанасов, който извади един брезент – подложихме го пред гумите и колата тръгна. После на самия паркинг пак забуксувах – човекът на паркинга каза, че съм първия закъсал там, никога повече да не си купувам такива гуми 😀 Таксата за паркинга за една седмица е 20 лева. От там натоварихме багажа на чудото на техниката, наречено “кофа”, а ние тръгнахме пеша към хижата. Преходът средно отнема около час – час и малко. Важно е да тръгнете по “зимната” пътека, Добата може да разкаже опита си от предната година, когато се е качвал по “лятната” 😀 Някъде по средата на прехода има маси с пейки, където Добата изглеждаше по следния начин:

20140203_124645
Мъглата беше изключително гъста: 20140203_132318
След като пристигнахме благополучно до хижата, пред нас се откри невероятна гледка към връх Ботев:
20140203_140022
Хижата се оказа доста уютна, особено в сравнение с някой други планински хижи, на които съм бил… Изчакахме в трапезарията, да се съберем всички и се разпределихме по стаите. Аз и Добата станхме съквартиранти с Цецо и Пламен в стая номер 26. По грешка обаче, първо влязохме в 28, която изглеждаше така:
20140203_141815
Всъщност обаче нашата стая беше тази:
20140209_130815
В стая по-малка от стандартна за двойка, бяха набутали 5 легла – две двуетажни и едно единично. Определено ни очакваше интересна седмица, особено след като знаехме, че в сряда от четирима трябва да станем петима в стаята и да изпълним целия й капацитет… (слава Богу, това ни се размина 😀 ) Аз спах на горното легло, а Добата беше на долното под мен – каза, че докато се качвам върху него падат трици 😀 (горните легла нямат стълби). За нощувките се плаща 14 лева на легло на вечер. Баните и тоалетните са общи за етаж – на нашия етаж (четвръртия) такива нямаше… В хижата има и ски-гардероб (от който си взех щеки и не ми взеха пари, юхууу респект!).
Въпреки, че беше вече около 3 часа следобед, нямаше как да не излезем да направим първи спускания – все пак и двамата с Добата още не бяхме открили сезона!
20140203_160049
Гледките определено си струват:
20140203_160106
До хижата има две писти – малка с “бейби” влек, подходяща за начинаещи и голяма с панчиков влек, която има два ръкава (аз бих ги определил, като червен и син, по трудност). Дължината на ръкавите е около 700 метра на червения и 900 метра на синия. Таксата за влека е 14 лева на ден, срещу която разбира се получавате лифт карта със снимка и безконтактен чип:
20140209_120751
Начесохме си крастата с по някое спускане и се прибрахме да водим битка за топлата вода – принципът е “който се вреди”. След това слязохме в механата на вечеря – яденето е на свободна консумация – в кухнята всеки ден готвят различни ястия, а цените не са по-различни, от всяко посредствено заведение в града (чаят е 50 стотинки, кафето 1,30 лв. – пресметнете, колко пари съм оставил само за кафе 😀 ). Като цяло храната беше добра. След вечеря идваше ред, да покажем, че освен на пистите, сме изключително класни играчи и на маса. Всяка вечер си тръгвахме последни от механата 😀
Във вторник, излязохме да караме още от сутринта. Влековете започват работа в 9:30, и това което ме изненада, е че имат “почивка” от 12:30 до 14:30, но пък вечер работят до около 18:00, за разлика от другите курорти, където стандартно са до 16:30. По пистата имаше доста камъни и въпреки, че уж внимавах, от лагера ми останаха тези спомени по ските:
20140210_112415

20140210_112448
Здраве да е – ще ги сервизираме.
Времето беше слънчево и много приятно за каране, но от ден на ден си личеше, как снега “отшумява”… Все пак, като изключим камъните и клоните по пистите си беше супер, а в почивките се подкрепяхме с по глътка от уискито
20140204_102437
Втори сезон карам с туин тип ски за фрийстайл “Rossignol Scratch” и честно, казано ми се щеше да има повече терени за фрийстайл и офроуд, но имаше само няколко малки скока, а за офроуд в гората с толкова малко сняг си беше направо немислимо.
20140204_170609
Част от групата:
null

Изкаравхме си супер – карахме по цял ден и употребявахме покупките вечер. На обяд, използвахме почивката на влека, за да изядем по някоя супа (задължително пробвайте гъбената чорба!). Малко късно открихме външните маси, но бяха доста добри – литри бира се изпиха там

В един от дните, които преценихме, че не става за каране, част от групата направихме трип до “Трите водни дупки” (дори не съм сигурен, дали се казваше така). Там общо взето един час внимаваш да не паднеш, стигаш до нещо като пещера, снимаш се и после пак един час внимаваш да не паднеш. Най-интересните снимки от там:
20140208_153239

20140208_153043

Няколко снимки, от вечерите в мехната:
Пепи ни свири на китара. След поредната ракия, нямаше невъзможни песни за него от “Рипни калинке” до “Wonderwall” на Oasis:20140209_012928
В интерес на истината, момче на име Янчо, свиреше супер и доста ни забавляваше, като хване китарата. Янчо, ако този пост стигне до теб, поздрави, дано се видим пак някъде 🙂

Добата презентира очилата на Лати с Настя и Еми 😀
20140209_015339

Групата, събрана на маса:

Водката ни свърши още в четвъртък, добре че имаше хора добре запасени с вино и ракия да спасим положението. Като по чудо минахме без махмурлук, само една от сутрините беше тежка за Добата – отдаде го на факта, че беше пил безалкохолни, които не са продукти на Кока-Кола…
Няколко снимки около хижата:
20140207_124701

20140209_125813

20140209_125844

Кучетата (или по-скоро мечките):20140209_125736

20140209_130140

Кофата за багаж, за която стана дума вече:
20140209_130453

Колкото и да не ни се искаше в неделя събрахме багажа и се спуснахме надолу по пътеката към паркинга (слизането е в пъти по-приятно от качването, като изключим депресията, че си тръгваш 😀 ). Притеснявах се, дали колата ще запали след 6 дни стоене на паркинга, но акумулаторът не ме предаде. Казахме си по едно “чао” с групата и поехме към Плевен. Толкова не ни се прибираше, че спряхме в култовата кръчма “Кайзера” в Орешака, да хапнем по нещо – мястото е страхотно, никога не подминавайте Орешака, без да се отбиете там!

После минахме за малко и през Троянския манастир и се прибрахме към Плевен:)
Това определено беше една страхотна седмица. Със сигурност съм изпуснал много, неходейки на лагера през годините и за пореден път осъзнах, че съм правен за планината 😀 Благодаря на всички, които помогнаха това да се случи и да прекараме толкова добре. Пожелавам на замесените, догодина по същото време да сме на същото място и дори в обогатен състав 🙂

Снимки: Еми, Добата, Аз
Бонус: един мой опит за 180 😀

freestyle ski 180 spin – unsuccessful from Momchil Fidanov on Vimeo.

Втори бонус: 😀 (включете звука от горния ляв ъгъл!)

А! Ама аз имах блог!

За много години, отдавна не сме се виждали! Тотално занемарих блога си… защо? Да нямам време – време кат’ вестници; вдъхновение ли няма – колкот’ искаш; мързи ме да пиша – ми май и това не е… явно, както се случва с всяко друго нещо в живота ми – омръзна ми! Мина ми мерака – кой както иска да го нарича, но това е. Непостоянството ми (чийто негативи търпя постоянно) отново си казва думата… та ако случааааайно на някой му се чете/гледа някоя друга моя лиготия, давам няколко пъблик профила в някои от социалните мрежи.
Instagram
Vine
Дали пак някога, нещо, в блога – не се знае (ама май да и май ще е скоро) 🙂

Ultra’ песни на български (футболни) отбори

Повече от година не съм писал в блога. Причините са комплексни. Реших да го “възродя” с един пост посветен на песните създавани от знайни и не чак толкова знайни изпълнители посветени на любимия отбор. Жанровете са разнообразни – хип-хоп, рок, хардкор… Повечето клипове са правени от фенове и не са официални.

Започваме с песните на ЦСКА София:
Kategorie CSKA – неизвестен изпълнител

The Bullet – рап песен за ЦСКА

Левски София:
Камората – 100 години слава

Химн на София-Запад в изпълнение на Бате Сашо & Alex P

Ultra Varna

Ботев Пловдив:
Respect – Botev Plovdiv + още една песен, за която не успях да издиря име и изпълнител. Клипът е общ

D2 – От кой отбор си

Спартак Плевен
Real G – Само Спартак Плевен

Traffic lights art

Вече около три години светофарът в Плевен, на кръстовището на Заимов и Дойран, има следния вид:

Дано и (сравнително) новите местни управници не си направят труда да го изчистят, за да разведрява градския трафик:)
снимки: Sue`

Sh*t Medical Students Say (така сме ние)

Клип, отразяващ малка част от живота и терзанията на студентите по медицина

Така трябва!

С песента “Труп” и клипа към нея Cooh (Иван Шопов) заедно с Brainpain (Полша) показа как трябва да действат българските музико-производители!

Чилката е блогър!

Броят на блогърите нарастна с един – новото попълнение е Чилката:) Покрай Чилката никога няма скука, за това предполагам и в блога му ще има какво да се види:) Препоръчвам да го следите!
БЛОГА НА ЧИЛКАТА

ЧЕСТИТО, ЧИЛКА!!!

Сельофобия

ЧНГ с новата хава на Starteras

както той самия каза ” с пожелание за минимално количество селящина около Ви !”
И помнете: Това, че си избягал от селото, не означава, че то е избягало от теб!!!